Hot Hot Hot !

Helluuu, sitter här i sommarstugan och skriver.
det har vart flera underbara dagar av värme här på gotland, idag var det första gången på flera veckor som det har blåsit.
jag och min mor blev väldigt rastlösa på eftermiddagen så vi bestämde oss för att åka ut till vändburg (ligger en bit ifrån holmhällar) för att gå med hunden.
eftersom att det ligger precis vid havet så tänkte vi att det skulle blåsa extra mycket där, och framförallt lite kallare blåst. men när vi kom ut till vändburg så hade vi fel !
det var så hett !
vi trodde att hunden skulle dö av värmeslag men han klarade sig bättre än oss för att han var helt upptagen med att jaga rabbisar.
mitt i all hetta så kom det tusentals flugor från ingenstans. tom flugorna led av vätskebrist och gjorde allt för att få lite vätska i sig, dom satte sig i mungipan och nästan vid ögonvrån. ja det var inte den bästa upplevelsen med 10 irriterande flugor i ansiktet...
tillslut kom vi fram till en stekhet bil och fick i oss vatten.
när vi kom hem så badade vi hunden i den lilla barnbassängen och sen så badade vi själva i den stora poolen.
man skall inte klaga på värmen jag vet, men när man tom hör på radion att det är slutsålt i alla affärer på fläktar... då kan man ju undra .
jaja, nu skall jag ut och sätta mig i solen med en kall drink och kolla på solnedgången som går ner precis utanför vår lilla stuga !
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0